zondag 5 april 2009

Hieperdepiep.... hoera!!

Nandelotte in Abetifi.
Afgelopen vrijdag zijn Dirkjan, Kwaku en ik naar Nkawkaw gereden om Nandelotte van de bus te halen. Mijn zusje zou het hele weekend gezellig bij ons zijn. We reden haar bijna voorbij, want ze heeft blonde vlechtjes en haar huid is flink gebruind.

Verjaardagsfeestje
Vanmorgen stond er een ontzettend leuk berichtje op mijn mail. Thuis hadden ze een leuke fotoserie gemaakt; een taart met een foto van mij er op en een met allemaal op de foto met een slinger met hartelijk gefeliciteerd ertussen. Super leuk!

Gister hebben Dirkjan, Nandelotte en ik een appeltaart en een chocoladetaart gebakken en vandaag was mijn feestje.
Albert en Dineke kwamen als een van de eerste binnen en zij hadden een cadeautje voor me mee gebracht. Ontzettend lief van ze. Ik had Dineke verteld dat Dirkjan en ik allebei een ander dekbedovertrek bij ons hebben, dus dat dit in ons nieuwe huisje eigenlijk helemaal niet zo gezellig zal staan. Dit had ze onthouden en ze gaf me een mooi nieuw beddengoed. Zodra Esther Lily binnen was en haar taartje op had, en de helft in een plasticzakje had gestopt voor haar 'zoon' die nog thuis was, werd er besloten dat iedereen voor me ging zingen. Iedereen stond op en ik mocht blijven zitten (precies andersom dan wij kennen in Nederland).Er werd heel mooi voor me gezongen, waarna ik iedereen hiervoor bedankte. De Ghanese mensen feliciteerden me na het zingen door me de hand te schudden. Albert en Dineke deden dit (ook zoals wij Hollanders gewend zijn) direct toen ze binnen kwamen. Toen was het feestje voorbij. Om precies te zijn heeft het feestje 45 minuten geduurd. Dirkjan Nandelotte en ik waren hier erg verbaasd over, maar vonden het ook wel prima. Not en ik hebben ons nog even ontfermd over de leftovers en de gasten ruimden met elkaar de bordjes op ("Dat horen de gasten te doen", aldus Esther Lily).
Vanavond gaan we lekker pannekoeken bakken bij Albert en Dineke (als de taart is gezakt) en morgen ochtend om 04.30 vertrekken Kwaku, Nandelotte en ik naar Nkawkaw om Nandelotte op de bus te zetten terug naar Tamale.

Verhuizen.
Aankomende week gaan Dirkjan en ik verhuizen. Hierover zullen we in ons volgende berichtje over schrijven.

Voor nu liefs van ons.

3 opmerkingen:

  1. Lieve carienne en dirkjan, heel fijn om je vanavond te kunnen toezingen en spreken. Aan alle verjaardagsfoto's is te zien dat het feestje dat ze voor je hebben aangericht heel leuk is geweest en dat je overal ter wereld lekkere taarten kunt bakken. Want wij wisten al dat jullie dat kunnen en hoe lekker ze zijn. Sterkte met afscheid nemen van zuslief en met de voorbereiding van de verhuizing! Xxx Job, Lena, Maartje en Gerard

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Cariénne en Dirkjan, gezellig verjaarsfeestje gehad zo te zien, ook al duurde het maar kort, met heerlijke taarten. Gekke bekken trekken kunnen jullie ook nog steeds zag ik op de weblog van Nandelotte. Cariénne 24 jaar al weer een jaartje erbij. Wij hebben hier ook feest gevierd met taart (2x zelfs). Eerst wel even je foto eruit gehaald natuurlijk.
    Groetjes aan iedereen en succes met het inrichten van jullie nieuwe huisje. We zijn erg benieuwd, komen gauw kijken.
    Liefs vanuit Doorn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Carienne en Dirk Jan,
    Wat leuk om berichten te lezen, zijn jullie alweer door de darmprobleempjes heen?

    Wat leuk dat je je zus op je verjaardag had, was Roos ook mee?
    Was zo te zien wel errug gezellig!

    Geniet er maar van en natuurlijk van harte gefeliciteerd met je 24e verjaardag!
    Liefs Henk en Nel

    BeantwoordenVerwijderen